Monday, February 20, 2012

Koh Lipe 2012.01.12.-01.19.

Lipe-hez megérkezve a hajók nem kötnek ki, mivel nincsen kikötője a szigetnek, hanem beállnak egy úszó ponton szerűség mellé, ide kipakolják az embert, majd a kívánt partszakaszra longtail boat-tal viszik 100 thb / főért. Több oka van ennek, nyílván nincsen kikötő, némi környezetvédelmi oka is lehet, meg ugye a szegény sea gipsy-knek (így hívják a helyieket) is legyen már valami fix bevételük. Amúgy a speedboat simán ki tudna kötni háttal, csak hát ugye az előbb felsoroltak…
Mi még Ao Nang-on neten keresztül a Sunrise beach-en foglaltunk egy éjszakára szállást reggelivel együtt 2.000(!!!) thb-ért a Power Beach Resort-ban. Nem volt rossz, de könyörgöm, Samuin vagy Phangan-on ennek az összegnek a harmadáért megkapja az ember ugyanezt. Koh Lipe minden tekintetben drága, a szerintem amúgy is dráguló thaiföldi árakhoz képest is. Mondjuk a 8 forintos bath árfolyam sem húzta mosolyra az orcám, de mit van mit tenni, ha pörög a gazdaság…
Sajnos Lipe-re való megérkezésünkkel a rossz idő is beköszöntött, szél és eső. Másnap reggel elindultunk felfedezni a szigetet, amin látszik, hogy egy igazi hippi sziget volt valamikor, körülmények maradtak is azok, de az árak a nagy hype-nak köszönhetően meredeken megugrottak. Azt mondják a korábbi Phi Phi státuszát kezdi átvenni, és ezzel együtt az embertömeget is… :(
Másnap reggel elindultunk új, olcsóbb szállást keresni. A parton voltak 800-1.000 thb körül hidegvizes, nagyon egyszerű bungik, de mivel Vietnámban nem került el minket a megfázás és az idő sem volt jó, ezért mindenképpen melegvizes szállást kerestünk. A sziget nagyon kicsi, az egész fél óra alatt bejárható. A 3 tengerpartját (Sunrise, Sunset, Pattaya beach) egy központi, éttermes kis sétálóutca köti össze. Ennek az utcának egy nyugodt részén találtuk meg a viszonylag új építésű Harmony Bed and Bakery-t, ahol is 1.600-ért kivettünk egy szobát egyelőre csak egy napra. Nem tengerparti, nem bungi, de legalább kulturált, klíma, melegvizes zuhany és free wifi. Ez utóbbi nagyon jól jött, elütöttük vele az időt az eső alatt, neten néztük az időjárást, foglaltunk jegyet vissza stb…
Átköltöztünk az új szállásunkra, felfedeztük a parti bárokat, és sajnos továbbra sem volt fürdőidő.
Az a probléma az ilyen kis szigetekkel, ha itt rossz az idő, akkor tényleg semmit nem lehet csinálni. Míg egy nagyobb szigeten motorra pattan az ember, körbejárja a környéket, megszelídít pár elefántot stb…
Bárok tekintetében a Sunrise Beach-en lévő, spanyolok által üzemeltetett Forza bár jött be a legjobban, itt készült az ominózus fejbólogatós epizód is és még nagyon sok peace-es, ücsörgős jelenet a kisfilmben.
Az idő csak nem akart javulni, harmadnap este azon voltunk, hogy veszünk egy jegyet Koh Lanta-ra, igaz az előrejelzés szerint ott is rossz az idő, de legalább olcsóbban fogunk unatkozni…De végül nem vettünk, szerencsére.

Negyednap reggel végre napsütésre ébredtünk, így a sziget megmutatta igazi báját, a gyönyörű fehérhomokos, azúrkékvizű tengerpartját. Koh Lipe-re azt mondják Thaiföld Maldív szigete, végre mutatott is belőle valamit! Hasonlóan, mint Phi Phin, itt is a partról alig pár méterre beúszva vannak már korallok, így halak is, jókat lehet sznorizni.

Az első napsugarakat kihasználva, egyből ki is feküdtünk a napra, védelmül a 20-as faktorú krémhez fohászkodtunk. Hát kérésünk süket fülekre talált, mert úgy leégtünk, mint a fene. Este a helyi boltokban kapható aloe vera krém volt a legjobb barátunk. Fel vannak ezek készülve mindenre…
Ezután a barnulási próbálkozásunk után szigorúan 50-es krém és árnyék. Nem hiába, a végletek emberei vagyunk! Teltek a napok, élveztük a semmittevést, a késői kelést.
Utolsó előtti napon befizettünk a sznorkis túrára. Mi az „1”-es túrán voltunk, nagyon klassz, ne hagyjátok ki!

A Nok Air oldalán, neten vettük meg a kombinált (hajó-busz-repülő) jegyet egészen Bangkok-ig.