Tuesday, February 21, 2012

SAIGON – 2011.12.29-2012.01.01

Este 21.25-kor szálltunk le Saigon-ban. Hamar átjutottunk az útlevél és vízum ellenőrzésen. Váltottunk egy kevés pénzt, majd megvettük a taxijegyet az előre lefoglalt hotelhez. Érdemes a reptéren belül hivatalos taxitársaságnál jegyet venni, így elkerülhetőek a hiénák.
A két évvel korábbi helyre szerettünk volna menni, de mivel igén későn foglaltam, ezért már nem volt hely a szilveszter miatt. De nagyon segítőkész volt a tulaj, egy másik, pár sarokkal odébb található, szintén az ő tulajdonában lévő hotelt ajánlott azonos áron. Ez a szállás is minden szempontból rendben volt, ajánlom mindenkinek.

A közel 24 órás utazás után már kezdtünk fáradni, de azért a szokásos welcome sör most sem maradhatott ki, Hello Saigon Beer.

Másnap a szálláson egész napra 5 usd-ért béreltünk egy robogót. Mivel 2 éve megnéztük a „kötelező” nevezetességeket, ezért csak nekiindultunk a városnak. Megnéztük az állatkertet, ami semmi különös, de egy nagyon kellemes, nyugodt zöld „sziget” a forgatagban. Délután elmotoroztunk még pár templomhoz. Igen későn keveredtünk haza. Semmi különös terv nem volt szilveszter estére, gondoltuk elindulunk vacsorázni, aztán majd lesz valahogy. A Bui Vien-en, a Crazy Buffalo-tól nem messze olyan indiai éttermet találtunk, amilyet még nem ettünk sem előtte, sem azóta, persze mindezt baromi olcsón. Háromnegyed 12-kor még az utolsó adag Garlic Naan-t toltuk, nehogy üres gyomorral ünnepeljük már az újévet! :)
A visszaszámláláshoz nem kellett messzire mennünk, a Crazy Buffalo előtt volt az utcabál központja.
Az éjféli hacacáré után elindultunk a Bui Vien-en egy kicsit nyugodtabb helyet keresni. Az egyik utcaszéli kocsmánál megismerkedtünk egy román párral, akik Szingapúrban élnek, dolgoznak. Az egy koccintásból hajnalig tartó beszélgetés lett. A jövőben Szingapúrban már nem kell szállást fizetnünk, az biztos… :)
A szállodában már előre jeleztem, hogy késő délután szeretnénk kicsekkolni, mert későn megy a gépünk, meg ugye szilveszter után még sem akartuk büntetni magunkat. Fél nap díját kérték a late check out-ért, ami  bőven megérte. Délután taxival nekiindultunk a reptérre, irány Danang-on keresztül Hoi An.
A taxisunk csak annyit értett, hogy Airport, próbáltam neki mondani, hogy Danang, de úgy néz ki nem hangsúlyoztam megfelelően, mert a Domestic helyett a International terminálhoz vitt minket. Nem vészes a tévedés, egymás mellett van a két terminál, egy 5 perces sétával járdán elérhető.